У Дніпрі журналісти просили у депутатів гроші за імунітет до критики (фото)

У Дніпрі журналісти видання інформатор наполегливо пропонують учасникам місцевих виборів свої послуги, які полягають у відсутності критики в публікаціях за винагороду

Напередодні місцевих виборів, призначених на 25 жовтня, допомогу політикам пропонують піарники й працівники медіа. Багато інформаційних ресурсів заробляють на продажі реклами. Це нормальна практика, адже реклама – одне з головних джерел доходів ЗМІ.

Але менеджери медіахолдингу “Інформатор” послуги пропонують куди наполегливіше, ніж в інших ЗМІ. Риторика “Інформатора” щодо деяких депутатів міської ради здалася народним обранцям схожою на вимагання. Так, на сайті Інформатор.Гроші є проект “Вибори в Дніпрі”, в рамках якого випускаються матеріали, що підсумовують роботу депутатів міської ради. Судити про дотримання журналістських стандартів в цих матеріалах ми не будемо, але можна чітко помітити, що деякі відрізняються різкою критикою депутатів, а в деяких статтях навпаки – обранців намагаються більше хвалити. І це недарма.

У Telegram-каналі Rayonchik вийшов пост про те, що рекламний менеджер “Інформатора” пропонував депутату міськради Сергію Шевченку послуги з позитивного висвітлення його діяльності. Іншими словами, джинсу. За таку послугу попросили 45 тисяч гривень. Коли він відмовився, в рамках вищезгаданого проекту “Вибори в Дніпрі” вийшов матеріал з розносом роботи депутата на окрузі. Свої слова Шевченко підтвердив скрінами листування з рекламним менеджером “Інформатора”.

Пізніше факт такої пропозиції підтвердила і помічниця Шевченка Валерія Соболенко. Після відмови платити журналісти “Інформатора” приїхали на округ депутата і відзняли сюжет суто про проблеми району. За словами Соболенко, позитивні результати роботи депутата проігнорували начисто.

“Вони ще й переплутали адреси та зайшли на округ, який до Шевченка не відноситься. Деякі жителі також говорили, що вони давали інтерв’ю журналістам, але їх коментарі чомусь не увійшли в сюжет. Це питання компетенції журналістів, але ми не будемо витрачати 45 тисяч на замовний матеріал – нашу роботу бачать жителі округу”, – розповідає Валерія.

Слідом за Шевченком подібну заяву зробив депутат Олександр Черкаський, який також став героєм невтішного матеріалу в рамках проекту “Вибори в Дніпрі”. З його слів, “Інформатор” просив 45 тисяч нема за замовний матеріал, а за імунітет на критику. І знову після відмови Черкаського виходить критична стаття.

Таку пропозицію отримував і Михайло Горохівський, якого незабаром критикували журналісти “Інформатора”. Про це він розповів в коментарі 49000комУА. 

“Дзвонила мені Ольга Палій (заступник директора з розвитку “Інформатора, – прим. Авт.) І сказала, що, якщо ви не хочете, щоб про вас погано писали, лаяли, то ви повинні матеріально розв’язувати це питання”, – каже Гороховський.

Депутат відмовляється і, як і в випадку з Шевченком, на його окрузі висаджується десант журналістів “Інформатора”, а на сайті з’являється рознос Михайла Горохівського.

rIXG1bU62kMnhckzBl1Drj8Vm.jpg

Ще більш цікаві історії розповіли депутати Руслан Вишневецький і Володимир Ікол. До них надходили пропозиції, з яких виходить, що цей процес поставлений на потік.

“Мені пропонували замовну статтю за 45 тисяч – “хочете напишемо, хочете – не напишу”. Також моєму помічникові вислали прайс по “допомозі” кандидату в депутати. 300 тисяч до 1 жовтня і 200 тисяч, щоб про округ не писали. Разом – 500 тисяч”, – розповідає Ікол.


Депутат надав фото прейскуранта, в якому детально розписані послуги, які пропонував “Інформатор”. У тому числі й так званий “стоп-лист на негатив”. Простою мовою, кандидати в депутати могли придбати замовчування проблем на окрузі на сайтах “Інформатора”. Все, як у мобільних операторів. Можна придбати піар-пакет “Депутат” – такий обійдеться в 300 тисяч гривень. А ще можна доплатити 200 тисяч за пакет “Депутат+” і отримати імунітет на критику.

L0S7ACAvqm1GAbFGxPMu0rAyY.jpg

Медіаюрист Людмила Панкратова говорить: безпосередньо зв’язати критику депутатів і пропозиції “Інформатора” не можна. Але наявність плати за “стоп-лист на негатив” – однозначне порушення журналістської етики.

Більш того, “Інформатор” позиціонує себе як “головні новини Дніпра”. Цікаво й те, що медіахолдинг завів аккаунт на “Patreon” для збору благодійної допомоги на якісне ЗМІ в Україні.

За підсумком виходить, що медіахолдинг “Інформатор” пропонує не просто немарковану рекламу, а й імунітет на критику для кандидатів в депутати. Тобто виборцям, які читають та довіряють “Інформатору” і “Інформатору.Гроші”, попросту нав’язують ту точку зору, яку сплатив кандидат, згідно з тарифами медіахолдингу.